انواع الکتروموتور

انواع الکتروموتور

انواع الکتروموتور تک فاز و سه فاز

موتورهای جریان متناوب به شکل های الکتروموتور یک فاز و سه فاز دسته بندی شده اند که این سبک از موتورها برای مصارف منزل بوده و توانی که برای آنها ارزیابی شده است معمولاً کمتر از یک اسب بخار است. الکتروموتورهای سه فاز به نسبت سایر کالاهای صنعتی، کاربرد بیشتری دارد اما در توان های کم تا چند صد کیلووات طراحی و ساخته شده است.
الکتروموتورهای سه فاز کامل از دو بخش تقسیم شده است یک بخش آن به صورت ثابت استاتور بوده و بخش دیگری قسمت متحرک روتور نامیده می شود. انواع الکتروموتور تک فاز به واسطه داشتن تجهیزات اضافی از سبک های سه فاز هم گران تر و حجیم تر هستند. مقدار توان آنها کمتر بوده و ضریب توان کمتری نیز نسبت به مدل سه فاز دارند.

انواع الکتروموتور 2

انواع الکتروموتور ضد انفجار

در صورتی که الکتروموتور به صورتی طراحی شده باشد که توانایی کنترل انفجار داخل پوشش خود را دارد و خطرات مربوط به کارخانه های صنعتی را به حداقل می رساند، انواع الکتروموتور ضد انفجار نامیده می شود. این مدل از موتورها دارای تاییدیه ATEX بوده و همینطور سایر تاییدیه های لازم در شرایط خطرناک و قابل اشتعال را دارند. از انواع الکتروموتور ضد انفجار در صنایع پتروشیمی استفاده می شود.

الکتروموتور ضد انفجار دارای سه ناحیه مهم است که عبارت است از، ناحیه کا، ناحیه برافروختگی و ناحیه احتراق.

ناحیه برافروختگی یک سری گازهای قابل اشتعال و بخار وجود دارد که تحت تاثیر دمای احتراق به هیدروژن و کربن مورد تجزیه قرار می گیرد.

الکتروموتور ضد انفجار دسته بندی های مختلفی دارد و در دو دسته محافظ در برابر گازها و بخار مایعات و همینطور محافظ در برابر گرد و غبار قرار گرفته است. ۳ کلاس کلی برای این مدل از الکتروموتور وجود دارد که محدودیت درجه حرارت، میزان محافظت و عوامل خارجی، تفاوت این سه کلاس را در نظر می گیرد.

طراحی الکتروموتور ضد انفجار

در طراحی الکتروموتور ضد انفجار یک سری نکات مهم وجود دارد. وسایل به صورتی است که بیشترین مقدار فشار را تحمل می کند. اگر denotation ها وجود نداشته باشد، نیاز است که دستگاه بر طبق یادداشت های استاندارد، با مخازن تحت فشار تطابق داده شود و طراحی به صورتی باشد که حداقل هشت بار بزرگتر از فشار مطلق کاری را در نظر بگیرد. در الکتروموتور ضد انفجار موتوری که در سطح داخلی است خاصیت ضد گرما دارد.

کاربرد انواع الکتروموتور

الکتروموتور ضد انفجار برای محیط کارخانجات صنعتی که در گروه پر خطر دارند استفاده می شود تا از احتمال بروز آتش سوزی و انفجار جلوگیری صورت بگیرد. البته که گازهای اشتغال زا و خطرناک در این بخش ها دردسر ساز هستند و استفاده از الکتروموتور معمولی نتیجه بخش نخواهد بود. الکتروموتور ضد انفجار شناسه ویژه ای داشته و استفاده از آن برای مناطق و نواحی خطرناک استفاده می شود.

انواع الکتروموتور 3

انواع الکتروموتور ضد انفجار

الکتروموتور ضد انفجار در مدل های با پوسته باز و با پوسته بسته یعنی به صورت کاملاً محصور شده طراحی و اجرا می شوند. الکتروموتور با پوسته باز دارای دریچه هایی هستند که در اطراف سیم پیچ ها سبب تهویه هوا می شود. این محصول در برابر قطره و پاشیدگی و شرایط آب و هوایی و شرایط محافظت شده گزینه خوبی بوده و مقاوم بالایی دارد.

الکتروموتور ضد انفجار با پوسته بسته در برابر نشت گاز آب بندی بوده و در سه سبک محصور بدون تهویه خوا، محصور با پروانه خنک کننده و محصور با هوای بیش از اندازه عرضه می شود. این محصول از نظر اعتبار مورد تایید استاندارد آلمان است و بخش بزرگی از بازار را پوشش داده است.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *