شیر اطمینان در ایستگاه گاز

شیر اطمینان در ایستگاه گاز

شیر اطمینان در ایستگاه گاز 

 زمانی که در رگلاتورهای ایستگاه های گاز اشکال رخ می دهد، سبب می شود تا فشار گاز بیشتر یا کمتر شده و این کاهش و افزایش گاه به شکل ناخواسته ایجاد می شود و سبب می شود که سایر تاسیسات دچار آسیب شوند. شیر اطمینان در ایستگاه گاز سبب می شود که بخشی از گاز خروجی رگلاتور تخلیه شود و این کار در زمانی که فشار دچار افت است برعکس بوده و شیر بسته می شود تا کاهش فشار جبران شود.

2 شیر اطمینان در ایستگاه گاز


 
 

 

 

شیر اطمینان در ایستگاه گاز در نوع فنری

 


یکی از مدل های شیر اطمینان در ایستگاه گاز فنری است. در واقع از فنری استفاده می شود که بر اساس نیرویی که به فنر وارد می شود سبب می شود تا شیر بسته شود و زمانی که فشار وارد شده بر روی سطح مسدود کننده بیشتر از این نیرو باشد سبب باز شدن شیر می شود و به این ترتیب گاز در فضا تخلیه می شود. پس از اینکه فشار کاهش یافت. بر اساس نیرویی که به فنر وارد شده است شیر مجدداً بسته می شود. شیر اطمینان در ایستگاه گاز از نوع فنری به طور کلی به واسطه نیروی فنر سبب باز و بسته شده شیر می شود. اگر به ورودی و خروجی شیرها دقت شود با هم زاویه ۹۰ درجه تشکیل می دهند، معمولاً اندازه ای که برای خروجی در نظر گرفته می شود از اندازه ورودی بیشتر است.

 


البته برای این مدل از شیرها از ظرفیت قابل قبولی نیز استفاده می شود که این ظرفیت متناسب با اندازه دهانه اریفیس بوده که طبق آن کم و زیاد می شود و تغییر می کند. در واقع شیر اطمینان در ایستگاه گاز بر اساس اندازه ورودی، اندازه اریفیس و همینطور اندازه ای که برای دهانه خروجی مشخص می شود تعیین می شود.
گاه دیده می شود که در برخی از مدل های شیر اطمینان در ایستگاه گاز، اندازه ای که برای ورودی تعیین می شود متغیر هستند و این رویکرد سبب می شود تا اندازه صفحه مسدود کننده نیز تغییر یابد.
جنسی که این مدل از صفحه ها دارند برای درجه حرارت های بالاتر معمولاً فلزی هستند و در صورتی که درجه حرارت پایین تر باشند معمولاً از مدل های لاستیکی برای آن استفاده می شود.
 
 
 

ظرفیت تخلیه شیر اطمینان در ایستگاه گاز


معمولاً از آنجایی که فشارهای وارد شده در ایستگاه گاز متفاوت هستند باید از فنرهای متفاوتی نیز استفاده کرد که هر یک از آنها به طور کلی در یک دامنه محدودی عمل می کنند و بر اساس سطح فشار انتخاب می شوند. در واقع باید در محدوده ای از فشار کار فنر، نقطه تنظیم شیر انتخاب شود.
زمانی که ظرفیت و فشار افزایش یابد، چون فنر ابعاد بزرگی دارد سبب می شود که توسط مقدار فشار محدود شود.
موضوع دیگر ظرفیت تخلیه شیر اطمینان در ایستگاه گاز است که می بایست نسبت به ظرفیت ایستگاه تعیین شو. در واقع این ظرفیت باید به شکلی باشد که در زمان باز شدن افت فشار مناسبی را ایجاد کند و پس از آن به وضعیت بسته در آید.
 
 

مثال جالب از شیر اطمینان در ایستگاه گاز


فرض کنید که از شیر اطمینان در ایستگاه گاز استفاده شده است و این شیر به دلیلی یک اشکال جزئی بباز است، اما از نظر قدرت تخلیه در وضعیت پایینی قرار دارد، جال پس از رفع اشکال، شیر باز هم باز باقی می ماند در چنین حالتی سبب می شود که رگلاتور میزان حجم گاز تخلیه شده را در وضعیت بالایی تصور کند و به این ترتیب شیر اطمینان باز هم باز باقی می ماند و عملکرد ایستگاه گاز دچار مشکل می شود.
تنظیم شیر اطمینان در ایستگاه گاز بسیار مهم است و باید دقت کافی صورت بگیرد. 
 

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *