شیر خودکار چیست؟

شیر خودکار چیست؟

شیر خودکار چیست؟

شیر خودکار به عنوان یکی از شیرآلات کاربردی در زمینه آبرسانی و آبیاری می باشد. از مهمترین کاربرد این شیر می توان به استفاده در سیستم های آبیاری بارانی اشاره کرد. این نوع از شیرآلات به عنوان یکی از شیرهای اتصال سریع می باشند و با توجه به همین ویژگی که دارند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه کارکرد شیر خودکار:

این سری از شیرآلات دارای کلید مخصوصی می باشند که به وسیله آن کار می کنند. این شیرآلات کارکرد بسیار آسانی دارند. به این صورت که آب در شیر و لوله ها زمانی جریان پیدا می کند که کلید مخصوص آن داخل شیر قرار گرفته باشد و با بیرون آمدن کلید از جای خود، جریان آب قطع می شود. به طور معمول با وصل کردن لوله یا شیلنگ به یک سر کلید و فرو بردن سر دیگر آن به داخل شیر خودکار، آب در لوله ها جریان پیدا می کند.

همچنین زمانی که این شیر در سیستم های آبیاری بارانی نصب می شود، پشت سر خود آب را نگه می دارد و پس از قرار گیری آبپاش و پایه آن در درون شیر، مسیر آب باز شده و آبپاش کار می کند. بعضا به طور کلی، شیر خودکار همان شیر یکطرفه یا چک ولو می باشد.

اجزای میانی شیر خودکار

کاربرد شیر خودکار:

– کاربرد در آبیاری بارانی:

در آبیاری بارانی کلاسیک این شیرها مورد استفاده قرار می گیرند. به این طریق که محوطه مورد نظر را تقسیم بندی می کنند و یک شیر خودکار برای هر ناحیه نصب می شود. برای کلید شیر از رایزر پلیمری یا آلومینیومی استفاده کرده و آب اش را به سر آن متصل می کنند. سپس با وارد کردن رایزر (رایزری که سر آن آبپاش است) به داخل شیر خودکار، محدوده مورد نظر را آبیاری می کنند. پس از کامل شدن آبیاری محدوده مورد نظر باید آبپاش و رایزر را از شیر جدا کرده و به محدوده بعدی ببرید که این امر دارای مزیت های زیر می باشد:

۱- صرف هزینه کم برای تهیه آبپاش (نیازی به استعلام چند آبپاش نیست و آبیاری محوطه با تعداد کمی آبپاش انجام می شود).

۲- کاهش حجم آبیاری و رسیدن فشار مناسب به آبپاش

– کاربرد در آبیاری های غیر نوین:

بعضا از این این شیرآلات در پارک ها یا باغ هایی که از روش های نوین بهره نمی برند، استفاده می شود (آبیاری به وسیله شیلنگ). ممکن است اندازه شیلنگ برای آبیاری جاهای مختلف باغ به اندازه کافی نباشد؛ به همین دلیل در هر منطقه شیر خودکار نصب کرده اند.

مزایا و ویژگی های شیر خودکار:

– مقاومت در مقابل زنگ زدگی

– در هزینه صرفه جویی می شود

– مقاومت بالا

 

شیر خودکار پلیمری

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *