اتصالات فشار قوی چیست؟

اتصالات فشار قوی چیست؟

اتصالات فشار قوی چیست؟

یکی از کاربردی ترین و مهمترین اتصالات در صنایع مختلف به خصوص نفت و گاز و پتروشیمی، اتصالات فشار قوی می باشند. این اتصالات برای شیرآلات، گاز و سایر سیالات، خطوط پر فشار آب و لوله ها به کار برده می شوند. معمولا این نوع از اتصالات از آلیاژهای خاص و فولاد ساخته شده اند. اجزای اتصالات فشار قوی با توجه به فشار سیال و اندازه تجهیزات، کلاس های گوناگونی دارد و لازم به ذکر است که شامل مواردی چون زانویی، فلنج ها، تبدیل و سه راهی ها می باشند. اتصالات با فشار قوی را می توان از نظر جنس مواد اولیه به مواردی چون اتصال فشار قوی فولادی گالوانیزه، فشار قوی فولادی ساکت و فشار قوی فولادی دنده ای تقسیم بندی کرد.

انواع اتصالات فشار قوی فولادی (بر اساس کاربرد آن ها):

اتصالات با فشار قوی هر چند که تجهیزات کوچکی هستند ولی به عنوان قلب صنایع انتقال سیالات می باشند. چون بعضی اوقات اگر در مسیر تجهیزات انتقال خطوط لوله، یک زانویی در مسیر وجود داشته باشد می تواند راندمان کار را بیشتر کند. به طور کلی اتصالات فشار قوی فولادی به موارد زیر تقسیم بندی می شوند:

– مغزی فشار قوی

– نیپل فشار قوی

– سوک ولت فشار قوی

– مهره ماسوره فشار قوی

بوشن فشار قوی

– زانو فشار قوی

– چپقی فشار قوی

– تردولت فشار قوی

– تبدیل فشار قوی

– سه راه فشار قوی

اتصالات فشار قوی چیست 2

اتصالات فشار قوی

 

کاربرد اتصالات فشار قوی در صنایع:

جابجایی سیال یکی از نیازهای صنایع مختلف مخصوصا نفت و گاز می باشد. برای هدایت جریان سیالات باید از اتصالات با فشار قوی بهره بگیریم؛ زیرا جابجایی سیالات همراه با فشار زیاد می باشد. اتصالات با فشار قوی باید در مقابل حرارت، مقاومت کنند؛ چون زمانی که سیال با فشار بالا حرکت می کند، درجه حرارت سیال نیز بیشتر می شود. صنایع دیگری چون صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع آب و فاضلاب و صنایع پلاستیک از جمله مواردی می باشند که در سیستم لوله کشی خود از اتصالات فشار قوی بهره می گیرند.

ویژگی های اتصالات فشار قوی:

یکی از ویژگی های اتصالات با فشار قوی، بررسی سیکل حرارت می باشد. از آن جا که به طور متناوب، درجه حرارت هنگام جابجا شدن سیالاتی چون نفت و گاز تغییر می کند، باید بررسی شود.

ویژگی دیگر اتصالات با فشار قوی، بررسی دقیق سیکل فشار می باشد. چون این گروه از سیالات به اتصالات صنعتی، فشار متناوب و سیکل مانندی را وارد می کند.

 

 

اتصالات فشار قوی چیست 3

اتصالات فشار قوی

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *