گلند کابل چیست

گلند کابل چیست


گلند کابل چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، گلند کابل به نان کانکتور یا بست کابل نیز شنایی می شود و یک وسیله است که در اتصال کابل به جعبه تقسیم از آن استفاده می شود. این وسیله برای تابلوی برق نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

گلندها در سبک های پلیمری و فلزی و همینطور پلاستیکی عرضه می شوند و اندازه های مختلفی نیز دارند. نیاز است که انتخاب گلند کابل بر اساس سطح مقطع کابل صورت بگیرد. اینطور که مشخص است استانداردهای مورد نظر برای گلندها با هم فرق دارد. استاندارد متریک و پی جی دو مورد تایید شده است.

هدف اصلی گلند کابل این است که بین کابل و جعبه تقسیم ایمنی کامل را فراهم سازد. در واقع کابل ها باید در برابر هر نوع لرزش و یا فشاری که به آنها وارد می شود مورد آسیب قرار نگیرند. وقتی از گلند کابل استفاده شود قطعه آب بندی می شود و این کار سبب می شود که عایق خوبی در برابر نفوذ رطوبت و گازهای قابل اشتعال در نظر گرفته شود.

گلند کابل چیست 2

 

 

 

 

 

کاربرد گلند کابل

اینطور که بررسی ها نشان می دهد تنوع خوبی در سایز بندی گلند کابل وجود دارد و کاربرد این محصولات تنها در بخش محافظت از سیم و آب بندی نبوده و می توان از آن برای مرتب سازی و هدایت منظم کابل ها از بست کابل نیز استفاده کرد به طوری که در لیست تجهیزات کاربردی کارخانجات قرار دارد.

اگر در پروژه کراری از گلند کابل استفاده نشود علاوه بر گرد و غبار ممکن است که گازها نیز مدار الکتریکی را تهدید نمایند. زمانی که گاز قابل اشتعال وارد یکی از مدارهای مهم شود خسارت ایجاد شده بسیار عجیب خواهد بود.


ویژگی های مهم گلند کابل

این محصول در برابر انواع لرزش های افزایش مقاومت بالایی دارد. همینطور از نظر استحکام موقعیت قوی دارد و در برابر ضربات نیز شرایط خوبی دارد. نصب آن آسان است و می تواند به صورت آب بندی یکپارچه مورد استفاده قرار بگیرد. همینطور در نقاط اتصال رشته ها به دستگاه از بهترین کیفیت برخوردار است. این محصول ضد ویبره بوده و در برابر لرزش مکانیکی بسیار مقاومت است.


درجه محافظت گلند کابل

یکی از موضوعاتی که در گلند کابل دیده می شود درجه محافظت آن است که معمولاً IP۶۸ برای آن در نظر گرفته می شود و اگر نمی دانید درجه محافظت به چه معنی است این بخش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

درجه حفاظت در واقع به میزان مقاومت در برابر انواع آلودگی های محیطی گفته می شود که هر چه رقم بیشتری باشد به این معنی است که مقاومت بالاتری در نظر گرفته می شود.

گلند کابل چیست 3

 

نمونه ای از گلند کابل ضد انفجار

استفاده از گلند کابل

برای گلند کابل نیاز است که در یک دست کابل مورد نظر و در دست دیگر از روکش عایق پلاستیکی مورد نظر استفاده شود. روکش باید از سمت قطر کمتر خود ریده شود و به صورت کاملاً محکم در بدنه کابل قرار بگیرد. سپس نیاز است که متعلقات وارد کابل شوند و در نهایت بین ۴ الی ۵ سانتیمتر می بایست بر اساس ضخامت بدنه جعبه تقسیم جدا سازی صورت بگیرد و روکش عایق اولیه نیز جدا شود. سپس می بایست بیم ۱ الی ۲ سانت رشته های فولادی کابل به واسطه سیم چین چیده شود و رشته های سیک داخل کابل وارد نازل گلند شوند. مابقی می بایست به بدنه نازل وصل شده و در نهایت اتصال برای بدنه تابلو صورت بگیرد. این محصول باید به درستی استفاده شود و تضمین کیفیت نیز صورت بگیرد.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *