تعریف شیر ایمنی

تعریف شیر ایمنی

تعریف شیر ایمنی


دلیل استفاده از شیر ایمنی نظارت و حفاظت از سیستم های پایپینگ و اپراتور آن می باشد. . یک شیر ایمنی برای باز و از بین بردن فشار اضافی از تجهیزات است. این دستگاه برای جمع شدن مجدد و جلوگیری از آزاد شدن بیشتر مایعات پس از احیای شرایط عادی طراحی شده است.
ایمنی از اینکه شیر ایمنی می تواند در همه زمان‌ها و تحت هر شرایطی کار کند مهم است. این وسیله ایمن در اصل سفتی سوئیچ فرآیند یا تنظیم کننده فشار نیست و نباید به همین ترتیب از آن سو استفاده شود.  به این معنی که باید فقط برای یک هدف کار کند و آن حفاظت در برابر فشار بیش از حد است. هر یک از رویدادهای ذکر شده در بالا ممکن است به صورت جداگانه و جدا از دیگری رخ دهد. این سفتیها همچنین ممکن است به طور همزمان برگزار شوند. همچنین هر علت فشار بیش از حد، جرم یا حجم متفاوتی را برای تخلیه ایجاد می کند، به عنوان مثال جریان جرم های کم برای انبساط حرارتی و جریان جرم زیاد در صورت واکنش شیمیایی.

تعریف شیر ایمنی 2

 

دسته بندی شیر ایمنی


به همین ترتیب این وظیفه مشتری است که تعیین بدترین حالت برای اندازه گیری و انتخاب یک دستگاه کاهش فشار مناسب را انجام دهد.
انواع اصلی شیر ایمنی و عملکرد آنها
 شیر ایمنی دو نوع اصلی دارند:
۱)     شیر ایمنی فنر دار
۲)    شیر ایمنی پایلوت


از نگاهی دیگر شیر ایمنی وسیله شیر ایمنی است که برای کنترل فشار در سیستم ها طراحی شده است.اگر فشار کنترل نشده باشد، مسلما جریانی در سیستم  ایجاد می شود که باعث خرابی تجهیزات، انفجار یا آتش سوزی می گردد. این شیر برای باز شدن در فشار از پیش تعیین شده طراحی شده است تا از خرابی تجهیزات در نتیجه تحت فشار قرار گرفتن بیش از حد طراحی آنها جلوگیری کند. هنگامی که سفتی به دلیل فشار بیش از حد باز می شود، سیستم شروع به تخلیه می کند تا زمانی که فشار به حد قابل قبول برسد و سفتی به طور خودکار بسته شود. سیستم های الکتریکی، پنوماتیک یا هیدرولیکی با برق یا هوای فشرده کار می کنند. در صورت قطع برق، چنین سیستم هایی می توانند به دلیل کنترل های پویا و گاه هوشمند سیستم، خطرناک باشند. شیر ایمنی به گونه ای طراحی شده است که فقط توسط محیط فرآیند تأمین می شود، بنابراین حتی در هنگام پایین آمدن کنترل سیستم نیز می تواند عملکرد خود را حفظ کند و فشار را در حد ایمن حفظ کند.

نوع اصلی دستگاه شیر ایمنی  که برای استفاده برای جلوگیری از فشار بیش از حد بر جم ، شیر ایمنی یا شیر ایمنی است. شیر ایمنی با آزاد شدن حجم مایعات از داخل پلان هنگام رسیدن به حداکثر فشار از پیش تعیین شده کار می کند، در نتیجه فشار اضافی را به روشی ایمن کاهش می دهد.

 

 

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *