تعمیر شیر پروانه ای

تعمیر شیر پروانه ای

تعمیر شیر پروانه ای

خط لوله باید در حین انجام هر نوع کار بازرسی، تعمیر و نگهداری، خاموش، فشرده شده و از امنیت برخوردار باشد. در صورت لزوم خط لوله باید تخلیه شود. قبل از تعمیر شیر پروانه ای تماماقدامات احتیاطی لازم باید براساس کاربرد و مایع منتقل شده صورت گیرد. جعبه دنده و روکش سوپاپ هنگامی که لوله تحت فشار است، هرگز نباید برداشته شود.

 

در اطراف منطقه کار

قبل از تعمیر شیر پروانه ای مدیریت سایت بایددر مورد کارهای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، مطلع شده و مجوزهای لازم گرفته شود.

 

بازرسی مکرر

سوپاپ ها باید حداقل سالی یک بار از نظر ظاهر عمومی، عملکرد آب بندی و محافظت در برابر خوردگی بررسی شوند. در مواردی که شیرها در شرایط شدید کار می کنند، باید تعداد بازرسی های تعمیر و نگهداری افزایش یابد.

جایگزینی آب بندی اصلی و حلقه های O بلبرینگ

اگر دیسک شیر پروانه ای کاملاً در حالت بسته باشد و شیر محکم نباشد، باید حلقه آب بندی دیسک سوپاپ را تعویض کرد. اگر شیر به اندازه کافی بزرگ باشد که کارگر بتواند در داخل آن کار کند، می توان حلقه آب بندی را بدون نصب سوپاپ از خط لوله تعویض کرد. اگر سوپاپ اندازه کوچکتری باشد، برای تعویض حلقه آب بندی، شیر باید از خط لوله برداشته شود.

هشدار: برای تعمیر شیر پروانه ای هیچ کس نباید وارد خط لوله شود مگر اینکه همه پمپ ها متوقف شده و حداقل دو سوپاپ بالادستمحکم بسته شوند. بخشی از خط لوله که در آن تعمیرات انجام می شود باید تخلیه شود. و برای امنیت کارگران، باید از تهویه مناسب برخوردار باشد. ضمناً نباید دو طرف دریچه ای که قرار است تعمیر شود، تحت فشار باشد. برای تعویض حلقه آب بندی، شیر باید کاملاً بسته شود. تمام پیچ و مهره های حلقه نگهدارنده باید شل شوند.

هنگامی که تمام پیچ و مهره های حلقه نگهدارنده شل می شوند می توان حلقه نگهدارنده را خارج کرد. بعد از این می توانید حلقه آب بندی شکلT را از شیار آن خارج کنید.

 

تعمیر شیر پروانه ای 2

 

 

 

 

 

هنگام تعمیر شیر پروانه ای، وقتی تمام پیچ و مهره های حلقه نگهدارنده شل می شوند می توان حلقه نگهدارنده را خارج کرد

 

هنگام تعمیر شیر پروانه ای، پس از برداشتنحلقه آب بندی قدیمی، باید توجه داشت که آیا قسمت های باقی مانده از حلقه آب بندی قدیمی بر روی شیار حلقه آب بندی باقی مانده است یا خیر. اگر قطعه هایی وجود دارد، باید آنها را برداشته و شیارهای حلقه آب بندی را روی دیسک و حلقه نگهدارنده کاملا تمیزکنید.

پس از تمیز کردن شیارهای حلقه آب بندی، باید حلقه آب بندی جدید را به دقت روی شیار دیسک سوپاپ نصب کنید. پس از قرار دادن حلقه آب بندی بر روی دیسک سوپاپ، می توان حلقه نگهدارنده را در جای خود نصب کرد. هنگام نصب مجدد حلقه نگهدارنده در جای خود، باید دقت شود. حلقه آب بندی T شکل باید در شیار حلقه نگهدارنده قرار گیرد.

پس از قرار دادن حلقه نگهدارنده در جای خود، می توان پیچ و مهره های حلقه نگهدارنده را محکم کرد. پیچ و مهره های حلقه نگهدارنده باید به صورت ضربدری بسته شوند.

در تعمیر شیر پروانه ای، حلقه های آب بندیرا می توان بدون جدا کردن دیسک شیر تعویض کرد.

 

تعمیر شیر پروانه ای 3

 

در تعمیر شیر پروانه ای، پیچ و مهره های حلقه نگهدارنده باید بصورت ضربدری بسته شوند.

 

در صورت نشت از shaft محرک یا ناحیه shaft کوتاه، باید روکش های بلبرینگ برداشته شود و حلقه های O روی کاورهای بلبرینگ با موارد جدید جایگزین شوند. برای برداشتن درپوش shaft درایو، اپراتور باید جعبه دنده را بر دارد.

در تعمیر شیر پروانه ای، شیر باید تحت فشارباشد. برای ادامه تعمیرات:

۱. سوپاپ را به حالت کاملاً بسته قرار دهید.

۲. جعبه دنده را بردارید. (اگر یاتاقان shaft درایو نگه داشته شود.)

۳. پیچ و مهره ها را روی پوشش بلبرینگ باز کنید.

۴. حلقه های O روی پوشش بلبرینگ را بردارید.

۵. حلقه هایO را روی پوشش بلبرینگ بردارید.

۶. کانالهای حلقه های O را روی پوشش بلبرینگ تمیز کنید. شیار پوششی بلبرینگ را از مواد خارجی تمیز کنید.

۷. در تعمیر شیر پروانه ای، حلقه های O جدید را در شکاف های آنها قرار دهید. (فقط از اندازه و نوع حلقه های O مناسب استفاده کنید.)

۸- مقداری صابون مایع چرب روی حلقه های O بمالید.

۹. درپوش بلبرینگ را در شکاف خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که حلقه های O هنگام نصب آسیب نبینند.

۱۰. پیچ و مهره های شش ضلعی را به صورت ضربدری محکم کنید.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *