شیر سوزنی چیست؟

شیرسوزنی چیست؟

شیر سوزنی چیست؟

شیر سوزنی یا نیدل ولو یکی از کاربردی ترین شیر های صنعتی می باشد. این شیر ها به دلیل داشتن یک قطعه سوزنی که توسط رزوه های طراحی شده بر روی آن حرکت می کند، می توانند جریان سیال را کنترل کنند. مسیر نصب این شیر ها معمولا در مسیر کنترل دبی جریان است؛ به عبارت دیگر این شیر ها در مسیر هایی که کار کنترل دبی انجام می شود، نصب می شوند. شیر نیدل ولو شباهت زیادی به شیر های بشقابی و گلوب دارند و تفاوت آن ها در شکل مسدود کننده اریفس می باشد (مسدود کننده آن ها مانند یک مخروط کامل یا ناقص می باشد). شیر نیدل ولو به دلیل کورس کاری بالایی که دارد، برای کنترل سیال های عبوری یکی از بهترین موارد ممکن می باشد. زمانی که هندل شیر را می چرخانیم، در پلاگ شیر حرکت عمودی بسیار ریزی ایجاد می شود و به تدریج سبب باز شدن مسیر جریان می شود. برای تقویت خاصیت کنترلی شیر سوزنی، چند رزوه ریز روی استم آن قرار گرفته است.

نکاتی درباره شیر سوزنی:

از نیدل ولو می توانید در مواقعی که می خواهید دو سیال مهم را ترکیب کنید، استفاده نمایید. دقت داشته باشید که این شیر ها در مقابل جریان ناگهانی و فشار زیاد، بسیار آسیب پذیر می باشند. همچنین در مواقعی که سیال چسبنده یا لزج بود، از این شیر ها استفاده نکنید.

شیر نیدل ولو به دلیل خاصیت کنترل کنندگی و دقت بالا و خوب، بسیار کاربردی و مناسب برای شیر های گیج می باشند.

شیر سوزنی چیست 2

ساختار شیر سوزنی

مشخصات شیر سوزنی:

برای انتخاب این دسته از شیرآلات باید ویژگی های مهمی چون موارد زیر را در نظر بگیرید:

– اندازه پورت و مجرا :

اندازه پورت و مجرای این شیر ها متفاوت است و از طرفی بعضی از پورت ها دارای نری یا مادگی می باشند. کاربردی ترین نوع نیدل ولوها، بین ۲ تا ۱۲ میلیمتر هستند. زمانی که از یک نیدل ولو با اندازه مناسب پورت و مجرا استفاده می کنید، احتمال خوردگی و نشت کمتر شده و عملکرد سیستم و جریان بهتر می شود.

– فشار :

شیر های سوزنی قوی قابلیت تحمل فشار ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ psi را در دمای ۳۸ درجه سانتیگراد دارند.

– دما:

این شیر ها برای دماهای متفاوت، مناسب می باشند. لازم به ذکر است که برای دماهای متفاوت جنس ماده آب بندی و جنس غلاف را به درستی انتخاب نمایید تا شیر قابلیت دوام لازم برای شرایط مختلف را داشته باشد.

– جنس:

برنج و فولاد ضدزنگ به دلیل داشتن دامنه مقاومت شیمیایی گسترده، متداول ترین مواد سازنده این نوع شیر ها می باشند.

انواع شیر سوزنی:

انواع مختلف این شیر ها عبارتند از:

– برنجی

– فولادی

– بخار

همچنین از نظر کاربرد، نیدل ولوها به موارد زیر تقسیم می شوند:

– رینگ پره­ای

– نرمال یا استاندارد

– شیر سوزنی دارای سیلندر سوراخ دار

شیر سوزنی چیست 3

 

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *