شیر پروانه ای ویفری چیست؟

شیر پروانه ای ویفری چیست؟

شیر پروانه ای ویفری چیست؟

عملکرد اصلی شیر پروانه ویفری، قطع و وصل سریع جریان ، به منظور جلوگیری از اختلاف فشار دو طرفه در جریان سیال می باشد، و از هرگونه برگشت جریان در سیستم های ساخته شده برای جریان یک طرفه جلوگیری می کند. این کار با استفاده از یک دیسک محکم نصب شده، مانند یک حلقه O، واشر، ماشینکاری دقیق، همراه با یک سوپاپ صاف در قسمت های پایین دست و بالادست شیر ​​انجام می شود.

شیر پروانه ای ویفری برای استفاده در سیستم های لوله کشی فلنجی طراحی شده و با استفاده از دو فلنج و یک سری پیچ و مهره در جای خود قرار گرفته است. یک شیر پروانه ای ویفریباید فلنج های دو طرف آن را به یکدیگر متصل کند تا شیر را در جای خود نگه دارد. در نتیجه، قبل از نصب یا برداشتن این شیرآلات، باید کل قسمت قابل تعمیر سیستم پایپینگ را قطع و تخلیه کرد.

شیر پروانه ای ویفری چیست 2

 

شیر پروانه ویفری برای استفاده در سیستم های لوله کشی فلنجی طراحی شده اند.

نصب شیر پروانه ای تایپ ویفری

شیرهای پروانه ای ویفری، معمولاً فقط دو یا چهار سوراخ دارند تا دریچه را با خط لوله محکم و ست کنند. آنها بسیار ایمن می نشینند، به طور معمول دو برابر فشار دریچه های قابل مقایسه به سبک سوپاپ را به آنها می دهند. نکته مهم در شیرهای پروانه ویفریاین است که مانند شیرهای برقی اجازه نگهداری آسان را نمی دهند. هرگونه تعمیر و نگهداری در شیر پروانه ویفری نیاز به خاموش شدن سیستم دارد. البته این نوع نصب، قطع تنها یک طرف سیستم لوله کشیاز شیر را غیر ممکن می کند. این مزیت با استفاده از شیر سبک لاگ فراهم می شود.

شیرهای پروانه در بیشتر قسمت ها جایگزین شیرهای توپی در بسیاری از صنایع شده اند. این امر خصوصاً در مورد کسانی که با صنعت نفت سرو کار دارند، بیشتر است زیرا نصب آنها از قیمت کمتری برخوردار است.

 

 

شیر پروانه ای ویفری چیست 3

 

شیرهای پروانه ای ویفری با پیچ و مهره ها، از طریق سوراخ ها، در مکان های استاندارد از اطراف بدنه شیر عبور می کنند.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *