عملکرد شیر اطمینان

عملکرد شیر اطمینان

عملکرد شیر اطمینان

یک شیر اطمینان از مکانیزم محرک تشکیل شده است که قادر به تغییر موقعیت عنصر کنترل کننده جریان در شیر است. دریچه آن جریان را از طریق حرکت یک شاخه نسبت به پورت (های) واقع در داخل بدنه شیر تعدیل می کند. شاخه سوپاپ به انتهای آن سوپاپ متصل می شود، که به نوبه خود به محرک متصل می شود. محرک شیر اطمینان که می تواند به صورت پنوماتیک یا الکتریکی کار کند تا حرکت ساقه را همانطور که توسط بخش کنترل خارجی به آن دیکته می شود هدایت کند. محرک به یک سیگنال خارجی پاسخ می دهد که معمولاً از یک کنترل کننده می آید. کنترل کننده و شیر با هم یک حلقه کنترل اساسی را تشکیل می دهند.

عملکرد شیر اطمینان 2

انواع مختلفی از شیر اطمینان موجود است که هر کدام مزایا و محدودیت های خود را دارند. الزامات اساسی و انتخاب به توانایی آنها در انجام توابع خاص بستگی دارد که عبارتند از:

۱) توانایی دریچه گاز یا کنترل سرعت جریان.

۲) عدم تلاطم یا مقاومت در برابر جریان هنگام باز شدن کامل.

۳) مکانیزم باز و بسته شدن سریع (واکنش سریع در موارد اضطراری یا ایمنی بارها مورد نیاز است).

۴) قطع شدن (جلوگیری از نشت در برابر فشار بالا).

۵) امکان اجازه گذرجریان فقط در یک جهت (مانع از بازگشت می شود).

۶) باز شدن با فشار از قبل تنظیم شده (کنترل روش برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات).

۷) توانایی هدایت و کنترل مایعات ساینده (مواد سخت شده مانع از سایش سریع می شود).


کاربردها متنوع شیر اطمینان عبارتند از:

· مقرون به صرفه ترین ابزار برای خطوط بزرگ خدمات شیمیایی، تصفیه آب و سیستم های حفاظت در برابر آتش

· اندازه های جنرال موجود از ۲ “تا ۴۸” است، اگرچه اندازه های تا ۹۶ اینچ نیز از تولید کنندگان خاص در دسترس است

· به دلیل طراحی شیر اطمینان، دارای ابعاد کوچک ظاهری و وزن کم نسبت به اکثر انواع شیر بوده و شیر پروانه ای یک انتخاب اقتصادی برای اندازه های بزرگتر خطوط انتقال یعنی ۸ اینچ به بالاست.

· شیر پروانه ای مطابق با ابعاد استاندارد ASME و درجه بندی فشار است و این امکان را فراهم می کند تا سوپاپ فارغ از سازنده به راحتی در خط تعمیر شود.

· کلاسهای فشار استاندارد ASME که توسط اکثر تولیدکنندگان رعایت می شوند شامل ۱۵۰ ، ۳۰۰ و ۶۰۰ # است که حداکثر فشار ۱۵۰۰ psi را می دهد.

 

 

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *