لوله کشی کاندوئیت چیست

لوله کشی کاندوئیت چیست

نکات لوله کشی کاندوئیت

دقت کنید که کاندوئیت ها در لیست تجهیزات مهمی هستند که برای حفظ ایمنی و سهولت در نصب اجرا می شوند. اهمیت و فواید کاندوئیت ها بسیار زیاد است.

در ابتدا باید دقت شود که کاندوئیت های فلزی روی کار بوده و در معرض دید هستند. این مدل از محصولات به صورت موازی یا عمودی بر روی سقف یا دیوار اجرا می شوند و لوله کشی کاندوئیت در این راستا با تست چند باره محکم کاری می شود.

در سیستم لوله کشی و سیم کشی منازل نیاز است در حد متعادل از کاندوئیت ها استفاده شود. در صورتی که لوله کشی کاندوئیت بیش از حد باشد تنها برای ساختمان های صنعتی مجاز است و برای ساختمان های مسکونی غیر مجاز اعلام می شود.

حداقل سایز کاندوئیت ها باید رعایت شود که به صورت پنهان در ساختمان اجرا می شود و باید سایز استاندارد ¾ در نظر گرفته شود.

حداقل سایزی که برای کاندوئیت های فلزی ارزیابی می شود نیز به صورت صورت ۴/۳ است. این حداقل سایز در لوله کشی کاندوئیت سبب می شود تا یک فضای مناسب ایجاد شود تا اگر در آینده نیاز به تغییرات باشد بتواند دسترسی به نقاط تا حدی مجاز باشد.


نصب و لوله کشی کاندوئیت به صورت عمود

برای نصب کاندوئیت به شکل عمودی می بایست از استاندارد NEC ۲۲۵.۱ استفاده شود و همینطور بست یا طناب برای محکم کردن آن در نظر گرفته شود.

یک سری از کاندوئیت ها هستند که به صورت EMT بوده که نازک هستند و از جنس آلومینیوم ساخته شده اند و نباید در مکان های پر خطر استفاده شود این گزینه ها برای مکان هایی که در معرض آسیب دیدگی هستند استفاده نمی شود.

اتصالاتی که در لوله کشی کاندوئیت دیده می شود باید به شکلی نصب شوند که این امکان وجود داشته باشد که بخشی از اتصالات را به آن ها اضافه کرد و یا آن را باز یا بسته کرد. این اتصالات به طور کلی موقعیت اجرایی مخصوصی دارد.

 

نکات مربوط به زنگ زدگی کاندوئیت ها

در صورتی که قرار است لوله کشی کاندوئیت در محیطی که احتمال زنگ زدگی در آن زیاد است صورت بگیرد نیاز است که کاندوئیت ها با یک پوشش ضد زنگ و نارسانا مجهز شده باشند و این اصل مهمی در لوله کشی کاندوئیت ها محسوب می شود.

برای آنکه کاندوئیت ها فلزی نباید معمولاً در محیط های بیرون استفاده شود بهتر است دقت صورت بگیرد در غیر این صورت باید از استاندارد NEC در آن استفاده شود.

در مرحله لوله کشی کاندوئیت ها شیرآلات نباید در کنار مدل های فلزی نصب شوند.

در پروسه لوله کشی کاندوئیت ها باید همه چیز به شکل کامل دنبال شود به طوری که برش و اتصالات و همینطور خم کردن ها بازبینی شوند و نصب و پشتیبانی به صورت کامل و بر اساس استانداردهای موجود ارزیابی می شود.

در اجرای لوله کشی کاندوئیت ها می بایست تعداد و سایز و انواع سیم و کابل ها در داخل یک کاندوئیت قرار بگیرند و این موضوع سبب می شود که طراحی و ساخت این محصولات به نسبت دوره های گذشته ارتقا بهتری داشته باشد.

تغییرات سیم کشی مکرر به واسطه کاندوئیت های برقی ساده تر و همینطور ایمن تر هستند و می توان از هادی های جدید به جای هادی های موجود استفاده کرد نیاز است که قطع مشخصی در طول مسیر کاندوئیت اجرا شود.


لوله کشی درست کاندوئیت ها سبب می شود که پروسه نصب و تعمیر در یک راستای درست دنبال شود و هزینه های وارد شده به حداقل برسد. البته که سطح لوله کشی باید مشخص باشد.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *