پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه چیست؟

یکی از بهترین و مقاوم ترین پوشش ها در برابر ساییدگی و خوردگی، پیچ و مهره گالوانیزه می باشد. پیچ و مهره گالوانیزه گروه بزرگی از پیچ و مهره ها را تشکیل می دهند و مواردی چون آلن، متری، پیچ و مهره شش گوش، پیچ های ریز را شامل می شوند. در صنعت پرکاربردترین نوع پیچ و مهره گالوانیزه، پیچ و مهره شش گوش و آلن می باشند که از جنس آهن یا گرید های مختلف فولادی تشکیل شده­اند. این نوع پیچ و مهره ها طی فرآیندی به وسیله یک پوشش محافظ از روی یا زینک که به روش های مختلف به آن ها اضافه شده است، گالوانیزه می شوند. فلز روی، الکترون گیری بالایی دارد و هنگامی که با آب و رطوبت برخورد می کند، الکترون از دست می دهد. در نتیجه فلز روی به کار برده شده در ساختار پیچ و مهره گالوانیزه از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. از پیچ و مهره گالوانیزه بیشتر اوقات در جاهای مرطوب استفاده می شود.

 

پیچ و مهره گالوانیزه 2

پیچ و مهره گالوانیزه

انواع پیچ و مهره گالوانیزه:

به طور کلی پیچ و مهره گالوانیزه را می توان به دو روش زیر تقسیم کرد:

۱- روش اصلی: گالوانیزه کردن (آبکاری) به وسیله فلز که شامل آکرومات و گالوانیز می باشد.

۲- روش فرعی: گالوانیزه سرد و گرم


پیچ و مهره گالوانیزه گرم:

پیچ و مهره گالوانیزه گرم، بر روی سطح خارجی خود دارای لایه ضخیمی از فلز روی می باشد که به علت دمای بالا، این فلز به منافذ داخلی پیچ و مهره نیز نفوذ می کند و سبب افزایش قابلیت و مقاومت پیچ و مهره در محیط های خورنده می شود. از مزایای پیچ و مهره گالوانیزه گرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– مقاومت بالا در مقابل خوردگی

– مقاومت در برابر زنگ زدگی

پیچ و مهره گالوانیزه 3

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه سرد:

عمل گالوانیزه سرد یا همان الکترولیز، برای گالوانیزه کردن پیچ و مهره های آهنی استفاده می شود. جنس اغلب پیچ و مهره گالوانیزه سرد، آهن و گرید های بسیار پایین می باشند که یک لایه نازک بر روی سطح خارجی آن ها قرار گرفته است و می تواند به صورت موقت، سبب جلوگیری از زنگ زدگی پیچ و مهره در مقابل آب و رطوبت شود. از مزایای پیچ و مهره گالوانیزه سرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– قیمت مناسب

– مناسب برای مصارف دکوراسیون (به دلیل ظاهر براق و زیبایی که به پیچ و مهره می دهد)

پیچ و مهره گالوانیزه 4

پیچ و مهره گالوانیزه سرد

 

 

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *