گلند ضد انفجار چیست

گلند ضد انفجار چیست

گلند ضد انفجار چیست؟

گلند ضد انفجار در محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرد که احتمال انفجار در آن محیط ها زیاد است. در صورت استفاده از گلند ضد انفجار از آتش سوزی جلوگیری می شود .این محصول مانع از ایجاد فضای انفجار می شود و به نوبه خود برای زون های عملیاتی گزینه بسیار مهمی است. گلند ضد انفجار در واقع به نوعی غلاف گفته می شود که آب بندی شده و به صورت عایق هستند. این عایق ها به دور هسته مشخص یک کابل قرار می گیرند . در واقع این عایق ها در محفظه ای توپر و آب بندی شده قرار دارند.

استانداردهای به کار رفته برای این وسیله بر اساس موقعیت پروژه ارزیابی می شود و مشخص است که سبک های متنوعی از آن در بازار در دسته بندی قیمت مختلف دیده می شود به طوری که سایزهای PG، متریک و اینچی برای آن ارزیابی شده است.

گلند ضد انفجار چیست 2

 

گلند ضد انفجار

 

 

کاربرد گلند ضد انفجار


انواع گلند ضد انفجار حکم یک محافظ را دارند به طوری که از محیط مناسب بر روی لایه بیرونی کابل ها و سیم ها اجرا می شوند و از لایه درونی نیز محافظت می کنند و این کار سبب می شود که انتقال نیروی الکتریسیته آسانتر صورت بگیرد.

گلندها دارای یک بخش به عنوان هسته مرکزی هستند به طوری که قرار است کابل از آن قسمت عبور نماید. درون این هسته یک واشر لاستیکی وجود دارد و زمانی که بخش دوم روی بخش اول پیچ شود واشر روی پوسته کابل فشار وارد کرده و در نهایت سبب می شود که گرد و غبار وارد تابلو نشود.


انواع گلند ضد انفجار

گلند ضد انفجار در دو مدل آرموردار و بدون آرمور طراحی شده است. گلندها در بخش اخر کابل ها و در قسمت ورودی تابلو ها قرار می گیرد و این کار سبب می شود که بدنه تیز تابلو آسیبی به بخش روکش کابل ها وارد نکند. از سوی دیگر گلندها سبب می شود که درجه حفاظت تابلو بالاتر رفته و تابلو آب بندی شود.

گلند ضد انفجار آرموردار برای کابل هایی که شکل خاصی محافظت شده اند گزینه خوبی است و گلند بدون آرمور نیز مخصوص کابل های بدون محافظ است. این مدل از گلند برای کابل هایی هستند که از جنس فولاد بوده و وظیفه اصلی آنها این است که بتوانند در برابر بار فشاری مقاومت خوبی داشته باشند. این مدل از گلندها در سبک های ۵ و ۷ لایه مهار می شوند و به طور کلی قید و بند کردن آرمور ها در این سبک اهمیت زیادی دارد.

گلندها در مدل های مختلفی هستند و بین ۳ الی ۵ لایه از این سبک عرضه می شود. گلندها کابل ها را مهار می کنند تا در مسیر درستی درون تجهیز هدایت شوند و هیچ نوع خم و پیچی ایجاد نشود.این مدل از گلندها در سبک های ۳ الی ۵ لایه ساخته می شود و می تواند کابل ها در مسیر درست خود هدایت نماید. اینطور که مشخص است این مدل نیز هیچ خم خوردگی ایجاد نمی کند.

 

گلند ضد انفجار چیست 3

گلند ضد انفجار

 

 

عوامل موثر در قیمت گلند ضد انفجار

از آنجایی که قیمت گلند ضد انفجار در سبک های مختلف با هم فرق دارد یک سری پارامترهای قیمت گذاری برای این محصول دیده می شود. مثلاً مهمترین پارامتر قیمت گذاری مربوط به سایز و نمره آن است و هر چه سایز و نمره بزرگتر باشد و یا عرضه آن کمتر باشد قیمت بیشتری خواهد داشت. در استعلام این محصول نیاز است مدل مورد نظر مشخص شود.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *