اکچویتور برقی، یک قطعه پر کاربرد

اکچویتور برقی یک قطعه پر کاربرد

اکچویتور برقی، یک قطعه پر کاربرد

قطعات مختلف صنعتی با کاربرد های مختلف خود نیروی محرکه لازم برای حرکت چرخ صنعت را فراهم میکنند. هر چه ساختار این قطعات پیشرفته تر و پیچیده تر باشد، کارکرد آن ها نیز بهتر و سرعت پیشرفت بیشتر خواهد بود. دسته ای از این قطعات پر کاربرد که میتوان در بسیاری از صنایع ردپای آنها را مشاهده کرد، اکچویتور ها هستند که در ترجمه به آن ها عملگر گفته میشود. عملگر قادر است تا برای شما یک کار مکانیکی را با استفاده از یک نیروی غیر مکانیکی و توسط شرایط کنترلی اعمال شده از طرف شما به انجام برساند. این نیروی غیر مکانیکی می تواند نیروی فشار هوا، فشار مایعات و یا الکتریسیته باشد. در این صورت به این عملگر ها به ترتیب اکچویتور پنوماتیک، اکچویتور هیدرولیک و اکچویتور برقی گفته می شود. در ادامه به بررسی نوع سوم این عملگر ها یعنی اکچویتور برقی می پردازیم، که یکی از مهم ترین آن ها نیز به شمار می رود.

اکچویتور برقی، یک قطعه پر کاربرد

حالا که با اکچویتور آشنا شده، و می دانیم که کار آن ها چیست اجازه دهید به بررسی اکچویتور برقی بپردازیم. اکچویتور برقی یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع عملگر است. در صورتی که از رایانه یا لپ تاپ برای مطالعه این مطلب استفاده میکنید باید به شما بگوییم که یک اکچویتور برقی دقیقا کنار شما و در هارد دیسک رایانه شما وجود دارد. وظیفه این اکچویتور تولید نیروی چرخشی برای فعالیت هارد دیسک شماست. این نکته جالب تر هم خواهد شد اگر بدانید دومین اکچویتور در سی دی درایو رایانه قرار دارد.

اکچویتور برقی یک قطعه پر کاربرد 2

اکچویتور برقی، یک قطعه پر کاربرد

به همین سادگی اطراف ما را اکچویتور ها احاطه کرده اند. البته کاربرد اکچویتور الکتریکی در بین سایرین بیشتر بوده و بیشتر به چشم میخورد. شاید بتوان سادگی استفاده و کنترل روی این اکچویتور را دلیل این گستردگی داست. با اعمال محدودیت ها روی اندازه و ولتاژ ورودی میتوان از یک عملگر برقی برای چرخاندن یک دی وی دی تا باز و بسته کردن شیر های آب فشار قوی، استفاده نمود.

اکچویتور برقی یک قطعه پر کاربرد 3

مکانیزم اکچویتور برقی

اکچویتور برقی الکتروهیدرولیک، یک عملگر دوگانه

در اکچویتور برقی الکتروهیدرولیک ما شاهد یک عملگر برقی هستیم که نیروی اصلی به وسیله الکتریسیته تامین می شود اما این نوروی الکتریکی باعث به حرکت در آمدن یک جک هیدرولیکی و تولید نیرو می گردد. این عملگر ترکیبی از هر دو روش فشار مایعات و نیروی برق برای انجام کار استفاده میکند، اما نیروی قالب و اصلی را برق تشکیل می دهد، که باعث می شود اکچویتور برقی الکتروهیدرولیک در رده اکچویتور های برقی قرار بگیرد.

اکچویتور برقی یک قطعه پر کاربرد 4

اکچویتور برقی الکتروهیدرولیک

کاربرد اکچویتور برقی در صنعت پایپینگ

اکچویتور برقی یکی از پرکاربرد ترین عملگر ها در صنایع مختلف می باشد. یک صنعت که شاید بتوان در آن کاربرد های بزرگ اکچویتور برقی را به صورت مستقیم دید، صنعت تجهیزات پایپینگ و لوله های انتقال سیالات می باشد. شیر هایی که به وسیله مکانیزم های اکچویتور برقی کنترل می شوند، جزئی جدایی ناپذیر و بزرگ از این صنعت هستند.

اکچویتور برقی یک قطعه پر کاربرد 5

کاربرد اکچویتور برقی در صنعت پایپینگ

به طور کلی اکچویتور برقی یکی از مهم ترین، پرکاربرد ترین و همینطور پر طرفدار ترین انواع عملگر است که با مقیاس های مختلف در صنایع مختلف به کار گرفته می شود. یک عضو اصلی که به هیچ عنوان نمی تواند نادیده گرفته شود. در صورتی که دنبال استفاده از این نوع عملگر برای پیشبرد اهداف ماری خود هستید، بهتر است با دقت بیشتری انتخابتان را انجام دهید.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *