بررسی انواع عملگر پنوماتیک

بررسی انواع عملگر پنوماتیک

انواع عملگر پنوماتیک

عملگر ها دستگاه هایی هستند که میتوانند تامین کننده نیروی مکانیکی مورد مطالبه ما در صنایع مختلف باشند. شما میتوانید این نوع از دستگاه ها را در جای جای صنایع مشاهده کنید که به صورتی موفق و موثر در حال انجام کار هستند. نیروی مکانیکی تولید شده توسط این طیف از دستگاه ها را میتوان به عنوان معروف ترین انواع نیروی مکانیکی معرفی نمود. انواع مختلف این دستگاه ها میتوانند نیروهای زیادی و مختلفی را در جهت ها و به صورت های مختلفی برای ما فراهم کنند. قابلیتی که این نوع از نیرو را به صورت ویژه ای موثر اخته است امکان کنترل آن به میزان خواسته شده است. یکی از معروف ترین انواع عملگرها عملگر های پنوماتیک می باشند که دسته ای بزرگ را تشکیل می دهند. در ادامه این متن با بررسی انواع عملگر پنوماتیک با ما همراه باشید.

 

بررسی انواع عملگر پنوماتیک

وقتی صحبت است عملگر پنوماتیک به میان می آید، معمولا عملگر هایی مانند شیر های اتوماتیک را به یاد می آوریم که در تجهیزات پایپینگ به خدمت گرفته می شوند. اما باید در نظر داشت که انواع عملگر پنوماتیک بسیار گسترده تر از این نوع است و از این نوع عملگر می شود به شکل های مختلفی استفاده کرد. این نوع عملگر ها میتوانند به صورت خطی، دورانی، زاویه محدود و یا انواع مدل های دیگر باشند که به صورت جدا به بررسی آن ها خواهیم استعلام.

بررسی انواع عملگر پنوماتیک 2

بررسی انواع عملگر پنوماتیک

طبقه بندی های انواع عملگر پنوماتیک

انواع عملگر پنوماتیک را میتوان با دسته بندی های متفاوتی طبقه بندی و معرفی کرد. اصلی ترین انواع این طبقه بندی طبقه بندی بر اساس نیروی تولیدی می باشد. انواع عملگر پنوماتیک بر اساس نیرویی که تولید میکنند میتواند به حالت های زیر باشد:

· خطی

· دورانی با زاویه محدود

· دورانی بدون زاویه و محدودیت

معرفی چند عملگر پنوماتیک خاص

عملگر های ذکر شده در زیر را میتوان به عنوان انواع مختلف عملگر پنوماتیک نام برد که کاربرد هایی جالب و خاص دارند.

گیره های پنوماتیک یا Gripper ها

یکی از مهمترین انواع عملگر پنوماتیک هستند که از آنها برای گیره در بازوی ربات های هوشمند و همینطور دستگاه هایی که برای بلند کردن اجسام استفاده می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از عملگر میتواند به خوبی و با کارایی بالا کلیه وظایف محوله را به انجام برساند و طیف کاربردی وسیعی دارد.

بررسی انواع عملگر پنوماتیک 3

گیره های پنوماتیک یا Gripper ها

سیلندر های خطی

از این نوع عملگر پنوماتیک برای تولید نیروی خطی در راستای سیلندر استفاده می شود که کاربرد های زیادی را نسبت به سایر انواع عملگر پنوماتیک دارد. میتوان از آن ها در جک های پنوماتیک و ربات های صنعتی بهره برد.

ماهیچه هوشمند پنوماتیک یا PAM

ماهیچه های هوشمند یا PAM ها یکی از انواع عملگر پنوماتیک است که از آن برای شبیه سازی یک ماهیچه انسان و استفاده در اعضای مصنوعی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع از عملگر در واقع یک کیسه هوا به شکل ماهیچه است که با تغییرات هوا و پر و خالی شدن آن، می تواند عملکرد یک ماهیچه را شبیه سازی کند.

بررسی انواع عملگر پنوماتیک 4

ماهیچه هوشمند پنوماتیک یا PAM

اکچویتور های دوگانه

این نوع از عملگر ها می توانند به صورت همزمان هم نیروی دورانی و هم نیروی خطی را تولید کنند و در کاربرد های خاص از آنها استفاده می شود.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *