راهنمای کامل انواع گلند کابل

راهنمای کامل انواع گلند کابل

گلند کابل برای اتصال امن انتهای کابل به یک وسیله بوده و انواع مختلفی دارد. در این مقاله انواع گلند کابل را معرفی می کنیم.


انواع گلند کابل پلاستیکی با استاندارد رزوه PG

انواع گلند کابل پلاستیکی بر اساس استاندارد Panzergewinde آلمان طراحی شده است. این مدل از گلندها در ۱۱ سایز متنوع هستند و برای هر سایر بازه قطر کابل فرق می کند. از سوی دیگر نایلون تنش زدایی که برای این مدل از گلندها استفاده می شود اغلب از سبک پلی آمید ۶ بوده که خود خاموش شونده هستند و یک سری خواص اشتعال مقاوم دارند. این مدل از انواع گلند کابل دارای ۵ قسمت هستند که شامل مهر تثبیت کننده، بدنه و چنگال، درپوش و واشر محافظ کابل و همینطور واشر آب بندی هستند. جنس واشر آب بندی از نئوپرن خود خاموش شونده بوده و سایر بخش های آن معمولاً از پلی آیند ۶ است که خاصیت خود خاموش شونده دارد.

درجه حرارت کاری برای این محصول مقاومت در برابر حرارت لحظه ای است که تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد ارزیابی شده است. متغیر دمایی نیز از منفی ۴۰ تا در نهایت مثبت ۱۰۰ اعلام شده است.

راهنمای کامل انواع گلند کابل 2

گلند پلاستیکی PG

انواع گلند کابل پلاستیکی با استاندارد متریک

این مدل از انواع گلند کابل ها بر اساس متریک میلی متر طراحی شده است. سایزبندی این محصول ۸ سایز است. هر سایز دارای بازه قطری کابل مخصوص هستند. نایلون تنش زدایی شده که برای انواع گلند کابل استفاده می شود ا مدل خود خاموش شونده است ر برابر اشتعال مقاوم است. ۵ قسمت برای انواع گلند کابل متریک در نظر گرفته شده است که شامل مهره تثبیت شوند، واشر آب بندی، بدنه و چنگال و درپوش به همراه محافظ کابل است. این محصول معمولاً به رنگ مشکی به فروش می رسد.

راهنمای کامل انواع گلند کابل 3

گلند پلاستیکی متریک

انواع گلند کابل برنجی با رزوه استاندارد PG

گلندهای برنجی به صورت تنش زدایی شده است و از لایه آبکاری نیکل در آن استفاده شده است. این مدل از گلندها برای محیط های بیرونی که از نظر بازه دمایی گسترده هستند گزینه خوبی است. محیط هایی که دائما تحت اشعه ماورا بنفش است. از سوی دیگر روکش نیکل به کار رفته در این محصول سبب می شود که زنگ زدگی و خوردگی گلند به حداقل برسد. گلندهای برنجی از شش قسمت طراحی شده اند. این محصول در برابر حرارت لحظه ای تا مثبت ۱۲۰ سانتی گراد توانسته نتیجه خوبی داشته باشد. دمای متغیر در این محصولات از منفی ۴۰ تا مثبت ۱۰۰ درجه سانتی گراد ارزیابی شده است.


انواع گلند کابل برنجی با رزوه استاندارد متریک

انواع گلند کابل برنجی با رزوه استاندارد متریک MMG وجود دارد که بر اساس واحد اندازه گیری استاندارد میلی متر بوده و شامل ۸ سایز می شود. این گلندها دارای بازه قطر کابل مخصوص به خود هستند. گلندهای ضد انفجار برنجی نیز دارای لایه آبکاری نیکل هستند. این محصول شامل ۶ قسمت است.

راهنمای کامل انواع گلند کابل 4

گلند کابل برنجی MMG

انواع گلند کابل از نظر ساختار فیزیکی

انواع گلند کابل از نظر ساختار فیزیکی در سبک های معمولی، فلت، آرموردار و ضد انفجار و فلکسی تقسیم شده است.


معمولی: مخصوص مصارف عمومی و کابل های روشنایی

فلت: مربوط به صنایع جرثقیل سازی

فلکسی: در محیط هایی که نیاز به محافظت در برابر ضربه و نور خورشید است.

آرمودار: در صنعت هایی که نیاز به جلوگیری از جویده شدن و پارگی و اتصال است.

ضد انفجار: مخصوص صنایع پتروشیمی، نفت و گاز. هدف اصلی استفاده از این محصول در شرایطی است که نباید جرقه از تجهیزات برقی به بیرون منتشر شود و در نهایت آتش سوزی و انفجار صورت بگیرد. این مدل از گلندها به عنوان EX شناخته می شود. این سبک به نوبه خود در ارزیابی های مشخص دسته بندی شده است.

راهنمای کامل انواع گلند کابل 2

گلند کابل ضد انفجار EX

نکته: انواع گلند کابل که در این مقاله ذکر شده است هم از جنس پلاستیک و هم از جنس فلزی در بازار موجود هستند.

 

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *