چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور

چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور

چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور

قطعات اصلی و مهم زیادی وجود دارند که میتوان گفت صنعت به آن ها وابسته است. قطعاتی که میتوانند از مسئولیت ها و کارهای ساده، تا کار های فوق العاده پیچیده و با تحلیل های سنگین و بزرگ را به انجام برسانند. یکی از دستگاه هایی که در این خط فعالیت دارد، و جزو دستگاه هایی است که به نحوی می تواند حیاتی باشد. اکچویتور نام دارد. این قطعه صنعتی همواره یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات به شمار می رود. ماهیت این قطعات فراهم کردن نیروی مکانیکی در مدت زمان خواسته شده و در راستا و جهت خواسته شده است. که میتواند بسیار مفید باشد. اهمیت این قطعه صنعتی باعث شده است که ما در ادامه این مطلب به بررسی کاربرد و نحوه عملکرد اکچویتور بپردازیم.

چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور

برای اینکه به چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور بپردازیم ابتدا باید با طرز کار و انواع این قطعه صنعتی آشنا شویم. اکچویتور یا عملگر قطعه ای صنعتی است که نیروی مکانیکی مورد نیاز را با شرایط کنترلی اعمال شده روی آن، از سایر نیروها مانند فشار مایعات، هوا و یا الکتریسیته تامین میکند. پس نحوه عملکرد اکچویتور در واقع تبدیل یک نیرو به یک نیروی دیگر است.

چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور 2

چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور

اکچویتور ها بر اساس نوع انرژی ای که از آن برای تولید نیروی مکانیکی استفاده می کنند به سه دسته تقسیم می گردند، که البته عملکرد این اکچویتورها در هر مورد با دیگری متفاوت است. این دسته ها به شرح زیر می باشند:

· پنوماتیکی

· هیدرولیکی

· الکتریکی

نحوه عملکرد اکچویتور پنوماتیکی

نحوه عملکرد اکچویتور پنوماتیکی به این صورت است که میتواند با تغییرات کوچک در فشار هوا نیروی زیادی را از خود آزاد سازد. از این مکانیزم در شیر های آب اتوماتیک برای تولید نیروی دورانی مناسب برای باز و یا بستن شیر، استفاده زیدی می شود. نحوه عملکرد این اکچویتور در واقع به این صورت است که فشار هوا باعث حرکت صفحه ای در داخل محفظه شیر میشود. که این حرکت موجب چرخش محور داخلی و تولید نیروی گشتاور دورانی برای چرخش شیر میگردد، معمولا از یک مکانیزم فنر مانند نیز برای بازگشت این صفحه به حالت اول استفاده می شود.

چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور 3

عملکرد اکچویتور پنوماتیکی

نحوه عملکرد اکچویتور هیدرولیکی

نحوه عملکرد اکچویتور هیدرولیکی، شباهت زیادی به اکچویتور پنوماتیکی دارد با این تفاوت که به جای فشار باد از فشار مایعاتی مانند روغن استفاده می شود. از انواع مختلف این اکچویتور میتوان جک های هیدرولیکی استفاده شده در ماشین آلات مختلف مانند لودر ها و یا بیل های مکانیکی را نام برد. نیروی تولید شده توسط این اکچویتور ها میتواند بسیار بزرگ و کاربردی باشد.

چگونگی نحوه عملکرد اکچویتور 4

نحوه عملکرد اکچویتور هیدرولیکی

نحوه عملکرد اکچویتور الکتریکی

نحوه عملکرد اکچویتور الکترونیکی بستگی به شرایط استفاده از آن دارد. عملکرد این نوع از اکچویتور میتواند بخاطر موتور استفاده شده در آن باشد، و یا به صورت ترکیبی از انواع قبلی مورد استفاده قرار گیرد که به آن ها هیدروالکتریکی گفته می شود. انواع عملگر های الکتریکی از اندازه های بسیار کوچک تا بسیار بزرگ وجود دارند که با کاربرد های مختلفی در اطراف ما بکار گرفته می شوند.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *