کاربرد شیر پروانه ای

کاربرد شیر پروانه ای

کاربردهای شیر پروانه ای

شیرهای پروانه ای در سبک بدنه و نحوه تنظیم جریان بی نظیر هستند. با یک دیسک یک چهارم چرخشی که حتی در حالت باز در میان جریان مایع قرار می گیرد، هیچ چیز دیگری کاملا شبیه شیر پروانه ای نیست. کاربرد شیرهای پروانه ایمی تواند برای فرآیندها و عملیات در صنایع مختلف مهم باشد. این به دلیل دامنه اندازه آنها و توانایی کنترل جریان مایعات، گازها و دوغاب ها است. شیرهای پروانه ای نه تنها می توانند جریان را متوقف یا باز کنند، بلکه در صورت باز شدن جزئی، می توانندجریان را به دلخواه محدود یا کاهش دهند.

مشتریان بسیاری از صنایع، شیرهای پروانه ای را استعلاماری می کنند، کاربرد شیرهای پروانه ایاز جمله در فرآوری مواد غذایی (مایع)، آبرسانی، آبیاری، ساخت لوله، تولیدات صنعتی، سیستم های گرمایشی و حمل و نقل شیمیایی می باشد.

در ادامه به چند مورد دیگر از کاربردهای شیر پروانه ایاشاره می گردد:

سیستم های آبیاری باغ

از دیگر کاربرد شیر پروانه ایپی وی سی با دنده، در مجاورت یا بالای باغ های حیاط خلوت می باشد و آبی را که گاهی اوقات با مواد مغذی غنی شده است به گیاهان و سبزیجات می ریزند. این امر از طریق شیلنگ های سوراخ دار و لوله های حفاری حاصل می شود.

برای شروع و توقف جریان در این سیستم ها می توان از شیرهای پروانه ای استفاده کرد. آنها حتی می توانند قسمتهای خاصی از سیستم آبیاری را ایزوله کنند، بنابراین شما فقط می توانید به تشنه ترین گیاهان آب دهید!

کاربرد شیر پروانه ای 2

یکی از کاربردهای شیر پروانه ای در آبیاری گیاهان می باشد.

برنامه های تحت فشار

دیگر کاربرد شیر پروانه ای، وقتی است که هوا تحت فشار یا گازهای دیگر درگیر شود، می باشد. این کاربردها می توانند روی شیرها سخت باشند، به خصوص اگر به آرامی باز شوند. اما اگر از محرک خودکار روی شیر پروانه خود استفاده کنید، تقریباً بلافاصله باز می شود. با شیر پروانه ای از خط لوله و سایر تجهیزات خود محافظت کنید!

استخر و سونا

دیگر کاربرد شیر پروانه ایمی تواند در استخرها باشد، که به سیستم های انتقال آب و زهکشی نیاز دارند، و امکان شستشوی مجدد آن را فراهم می کند. شستشوی معکوس زمانی است که آب را از طریق سیستم به عقب برسانید. این کار کلر و سایر مواد شیمیایی جمع شده در لوله کشی استخر را از بینمی برد. برای کار با شستشوی عقب، دریچه هایی باید وجود داشته باشند که جریان معکوس آب را بدون آسیب رساندن به تجهیزات فراهم کنند.

شیرهای پروانه برای این کار ایده آل هستند زیرا در صورت بسته شدن مایعات کاملاً متوقف می شوند. تمیز کردن آنها نیز بسیار آسان است، زیرا دارای چنین بدنه نازکی هستند.

برنامه های محدود کننده فضا

شیرهای پروانه ای برا ی استفاده در سیستم هایی که دارای محدودیت فضا می باشند، ایده آل هستند. در فضاهای کوچک، کنار هم قرار دادن یک سیستم لوله کشی موثر می تواند چالش برانگیز باشد. شیرهای پروانه ای معمولاً نسبت به شیرهای توپی و انواع دیگر شیرهای قطع به فضای کمتری احتیاج دارند که باعث می شود آنها برای کنترل جریان در فضای کم عالی باشند.

برای استعلام قیمت محصولات و یا دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره واتس اپ 09021000571 تماس حاصل فرمایید و یا با ارسال درخواست کارشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *